BUDOWANIE WIZERUNKU W INTERNECIE

Kilka tygodni temu, kiedy właśnie wyjeżdżałem na miesięczny odpoczynek na wieś, zadzwonił do mnie Darek – mój stary znajomy z klasy. Skontaktował się ze mną, żeby dowiedzieć się jak wygląda budowanie wizerunku w Internecie. Prowadzi on mały, niszowy biznes, który odziedziczył po ojcu. Wspomniał, że nigdy nie narzekał na brak pracy, ponieważ opinia zadowolonych klientów przez dziesięciolecia zbudowała solidną markę rodzinnej firmie. Jednak dobre wyniki odnotowywał tylko w swojej okolicy, a jego oferta miała potencjał do wyjścia na rynki globalne. Darek zapytał mnie jak dużo przyniesie mu obecność jego marki w Internecie i ile to kosztuje. Zanim mogłem odpowiedzieć na jego pytania musiałem przeanalizować jego branżę, o której wtedy nie wiedziałem jeszcze nic, a do tego wyjeżdżałem właśnie odpoczywać. Gdyby nie był to mój stary, dobry znajomy to ustawiłbym go w kolejce i zapomniał o sprawie na najbliższy miesiąc.

Po chwili namysłu poprosiłem Darka, aby sprawdził jak dużo informacji w Internecie zdoła znaleźć na temat jego firmy lub imienia i nazwiska jego i jego ojca. Poprosiłem go również żeby zrobił to samo z jedną bądź dwoma najlepszymi według niego firmami konkurencyjnymi.

Miałem nadzieję, że znajdzie odpowiedź na swoje pytania właśnie na stronach konkurencji. W najgorszym wypadku podczas kolejnej rozmowy będę się już mógł odnieść do wyników jego poszukiwań i przede wszystkim będę miał czas na analizę jego branży. A więc teraz Ty sprawdź co znajdziesz w Internecie o sobie i swojej konkurencji albo przeczytaj dalszą część artykułu. Na końcu powiem Ci jaki finał miała moja rozmowa z Darkiem.

KAŻDA BRANŻA WYMAGA INNEGO PLANU DZIAŁANIA

Nie ma gotowej odpowiedzi na pytania o budowanie wizerunku w Internecie. W zależności od charakteru branży będzie się to różniło w dość znacznym stopniu. Są jednak pewne zależności i schematy, które występują w większości przypadków. Warto przynajmniej mieć świadomość ich istnienia, a najlepiej wykorzystać tę wiedzę i polepszyć budowanie wizerunku w Internecie.

Bez planu działania nie ma co liczyć na długoterminowy rozwój i sukcesy. W dzisiejszych czasach absolutnym minimum, które powinno się uwzględnić w planie dotyczącym wizerunku w sieci to tzw. strona wizytówka. Na takiej stronie powinny znaleźć się takie informacje jak: opis naszego biznesu (koniecznie napisany językiem korzyści klienta i zgodny ze stanem faktycznym), oferta z możliwością zakupu on-line, opinie klientów, adres kontaktowy, e-mail, nr tel. lub formularz kontaktowy. To jednak nie przyniesie Ci spektakularnych korzyści. Klient znajdzie Twoją stronę w Google szukając Twojej nazwy firmy lub klikając w link. Budowanie wizerunku w Internecie to coś więcej niż jedna strona.

ZAAWANSOWANE NARZĘDZIA MARKETINGOWE

Jeśli chcesz liczyć na zbudowanie potężnej marki w Internecie, to weź pod uwagę wyposażenie się w bardziej zaawansowane narzędzia marketingowe. Zarezerwuj również czas na naukę obsługi tych narzędzi lub pieniądze dla osoby odpowiedzialnej za budowanie Twojego wizerunku w Internecie.

Sam korzystam na co dzień z takich narzędzi jak: blog ekspercki, narzędzie do budowania stron www, autoresponder, narzędzie do ankietowania i taki zestaw polecam na początek: www.jakubjzajac.pl/narzedzia-marketingowe-w-jednym-miejscu
Do tego warto używać jeszcze szeregu innych narzędzi: do analizy ruchu w witrynach, ułatwiających targetowanie grup docelowych, do reklamy na Facebooku, do śledzenia konkurencji itp. Jak widzisz jest tego trochę, ale nie jest to aż tak skomplikowane jak się na pierwszy rzut oka wydaje. Posegregowane w konkretne etapy jest dosyć łatwo przyswajalne, ale mimo wszystko trzeba poświęcić sporo czasu na naukę i treningi.

POMOC W BUDOWANIU MARKI W INTERNECIE

Nie pomagam każdemu, wybieram jedynie te zlecenia, które jestem w stanie zrealizować.
Opowiedz mi o swojej działalności, a ja powiem co mogę dla Ciebie zrobić.

DNI STARCZYŁO MI NA...

 

Zaledwie po 5 tygodniach nauki korzystania z powyższych narzędzi byłem w stanie ustawić swój pierwszy automatyczny system zdobywania zainteresowanych klientów i system sprzedaży. Po kolejnych 3 miesiącach miałem już zbudowaną listę mailingową na ponad 1000 subskrybentów i odbierałem właśnie samochód za wyniki marketingowe. Po 2 latach aktywnego korzystania z tych wszystkich narzędzi potrafię wykorzystać ich potencjał w 80%. Prowadzę również wiele bezpłatnych szkoleń poświęconym obsłudze narzędzi marketingowych, dzięki czemu sam buduję swoją markę w Internecie. Co więcej, w końcu znalazłem pracę będącą jednocześnie moją pasją i z tego cieszę się najbardziej.

MOC BEZPŁATNEJ WIEDZY

Bezpłatnie nie może znaczyć bezwartościowe! Rozwiąż jeden problem swojego potencjalnego klienta a zyskasz jego uwagę na lata. Dzielenie się konkretną i funkcjonalną wiedzą bezpłatnie będzie miało kolosalny wpływ na Twój wizerunek. A to właśnie dobry wizerunek i zaufanie klienta ma największe znaczenie. Edukacja klienta pozwoli pokazać Ci się jako ekspert, a dodatkowo zbierzesz wokół siebie unikalną grupę ludzi zainteresowanych Twoją tematyką. Co będzie rzutować znacznym obniżeniem przyszłych wydatków na kampanie reklamowe. Przeanalizuj budowanie wizerunku w internecie na podstawie systemu jednego artykułu: www.bartoszkrawczykdemczuk.pl/lp-systemruchu/?ref=15

Bezpłatnie nie znaczy za darmo! Wkładasz masę pracy, aby Twoje publikacje i materiały szkoleniowe miały dużą wartość. Nie chcesz ich tak po prostu oddać za darmo, dlatego warto zastosować pewną sprytną wymianę barterową. Twój odbiorca nie zapłaci Ci pieniędzmi za pracę tylko swoją „uwagą” (czyt. adresem e-mail). Od teraz będziesz mieć możliwość edukacji swojego klienta mailowo, co pozwoli się z nim zaprzyjaźnić. Dane kontaktowe swoich klientów posłużą Ci również w tworzeniu tzw. grup podobnych odbiorców. Na podstawie tych danych będziesz w stanie docierać do ludzi, którzy mają podobne zainteresowania do Twoich klientów. Przez co znowu obniżysz koszt reklam.

„DARKOWE” BUDOWANIE WIZERUNKU W INTERNECIE

Darek odezwał się do mnie po pięciu dniach i w jego głosie można było wyczuć lekkie poirytowanie, ale również chęć działania. Z przerażeniem przyznał jak mało znalazł o swojej firmie w sieci, jednocześnie żaląc się jak dużo informacji było tam o jego konkurencji, która działała na rynku nieporównywalnie krócej.

Ja już przed tą rozmową wiedziałem jakie wnioski mogą nasunąć się Darkowi, ponieważ w międzyczasie przeanalizowałem jego branżę pod względem obecności w Internecie. Dzięki doświadczeniu zdobytemu wcześniej wiedziałem też jak mu pomóc, więc po wysłuchaniu jego problemów zaproponowałem mu rozwiązanie na jego zmartwienia i bezpłatne przetestowanie narzędzi, które ja wykorzystuję. Zaoferowałem także pełną pomoc techniczną z mojej strony podczas nauki narzędzi w czasie okresu testowego. Dodatkowo, aby zwiększyć swój autorytet przesłałem Darkowi wcześniej przygotowany pdf z moją analizą rynku i z możliwym planem działania.

JAK MYŚLISZ CO ZDECYDOWAŁ DAREK?

Darek znał mnie od lat i przez ostatni czas obserwował mnie na portalach społecznościowych. Pomimo tego, że się nie odzywał do mnie chyba z 12 lat to dokładnie wiedział czym się od jakiegoś czasu zajmuje. Zauważył, że kierunek w jaki poszedłem i działania marketingowe pozwoliły mi zmienić swoje życie jednocześnie stając się głównym źródłem dochodu. Widział, że to jest moja pasja. Dzięki temu, że odważyłem się to wszystko kiedyś pokazać w Internecie Darek mnie już znał, zaufał mi i kupił dwuletni abonament na narzędzia marketingowe, z których będę miał kilkunastoprocentową prowizję co miesiąc. Zdobyłem również klienta, z którym zdobędę nowe doświadczenia w zupełnie nowej dla mnie branży.

About Jakub J. Zając

W połowie 2012 roku wszystko się zmieniło. Życie przygotowało dla mnie nowy rozdział, który na początku bardziej przypominał karę niż coś, co później okazało się drogą do odnalezienia pasji. Gdyby nie poważne problemy zdrowotne to pewnie do tej pory żył bym swoim starym życiem. Nie zauważyłbym innych możliwości zarabiania pieniędzy i dalej brałbym udział w wyścigu szczurów.

Życie to dobry nauczyciel, ale trochę dużo bierze za lekcje dlatego pragnę podzielić się z Tobą swoją wiedzą bezpłatnie. Od wielu lat szukałem swojego powołania. Zajmowałem się wieloma rzeczami w życiu lecz nigdy żadna nie sprawiała mi tak wielkiej  przyjemności jak marketing internetowy i dzielenie się swoją wiedzą.

Nauka nowego zawodu pochłonęła mnóstwo mojego wolnego czasu, którego miałem pod dostatkiem podczas swoich perypetii zdrowotnych. Zamiast narzekać na swoją sytuację postanowiłem nauczyć się technik pozwalających zarabiać w internecie. Nie było wyjścia, musiałem w jakiś sposób zarobić na życie. Przeszedłem już dosyć długą drogę przedzierając się przez gąstrz wiedzy, narzędzi i technik zarabiania w sieci. Moje kilkuletnie doświadczenie uzmysłowiło mi jak ważne jest wsparcie bardziej doświadczonej osoby. To właśnie dlatego codziennie zgłębiam swoją wiedzę i pracuję  nad tworzeniem materiałów szkoleniowych dla osób, które również pragną zmienić swoje życie.

Komentarze

Skomentuj

Napisz do mnie na czacie
error: Content is protected !!