CZYM JEST GRUPA DOCELOWA I PO CO JĄ OKREŚLAĆ?

Grupa docelowa – jest to grupa, do której kierujemy swój komunikat, produkt, reklamę… Jest to wyselekcjonowana rzesza ludzi, którzy są naszymi idealnymi odbiorcami, klientami. Nie ma najmniejszego sensu w oferowaniu wszystkiego wszystkim. Zanim zaczniemy się reklamować powinniśmy poznać rynek bardzo dokładnie. Żeby tego dokonać warto znać kilka sposobów na to żeby określić swojego idealnego klienta. Dowiesz się w jaki sposób to zrobić w dalszej części artykułu.

Dzięki określeniu swojego celu zaoszczędzisz mnóstwo pieniędzy na reklamę. Nie opłaca się bowiem reklamować Fiata ludziom z wyższych klas społecznych. Oni prędzej skorzystają z oferty Porsche czy Mercedesa. Jako reklamodawca musisz dokładnie znać swojego klienta i wiedzieć gdzie go szukać. Precyzyjne ukierunkowanie reklamy pozwala dotrzeć tylko do potencjalnie zainteresowanych odbiorców. Wyznaczenie swojej grupy docelowej jest dosyć czasochłonne na początku ale zaoszczędzi to wiele czasu i pieniędzy w przyszłości.

 W JAKI SPOSÓB OKREŚLIĆ SWOJĄ GRUPĘ DOCELOWĄ?

Wielu ludzi na zwrot „grupa docelowa” ma od razu ciarki na plecach, ja też kiedyś miałem. Określenie idealnego klienta przyprawiało mnie o ból głowy, ponieważ nie znałem kilku prostych technik aby go poznać. Przede wszystkim musisz wejść w buty swojego odbiorcy i poczuć jego problemy i potrzeby. Pomoże Ci w tym przejrzenie forum tematycznych, rozpytanie w śród społeczności obracającej się w okół Twojej niszy. Najlepszym i najprostszym rozwiązaniem jest zadaniu kilku pytań osobie, która już korzystała z Twojej oferty. Nie jest to jednak opcja w momencie kiedy dopiero zaczynasz i nie masz jeszcze swoich klientów. Ankiety są również świetnym narzędziem pomagającym podczas określania idealnego klienta

Co zrobić zatem kiedy jesteś na samym początku? Proponuję Ci zadanie sobie kilku ważnych pytań i odpowiedzenie sobie na nie. Przygotowałem dla specjalnie dla Ciebie raport z pytaniami, które ułatwią Ci wykonanie tego ważnego zadania. Zawsze kiedy tworzą grupę docelową pod moje projekty korzystam z tej ściągi oszczędzając dzięki temu masę czasu. Poniżej znajdziesz krótki filmik oraz ankietę, po wypełnieniu której otrzymasz ode mnie bezpłatnie raport z pytaniami, dzięki którym sprecyzujesz swoją grupę docelową.

About Jakub J. Zając

W połowie 2012 roku wszystko się zmieniło. Życie przygotowało dla mnie nowy rozdział, który na początku bardziej przypominał karę niż coś, co później okazało się drogą do odnalezienia pasji. Gdyby nie poważne problemy zdrowotne to pewnie do tej pory żył bym swoim starym życiem. Nie zauważyłbym innych możliwości zarabiania pieniędzy i dalej brałbym udział w wyścigu szczurów. Życie to dobry nauczyciel, ale trochę dużo bierze za lekcje dlatego pragnę podzielić się z Tobą swoją wiedzą bezpłatnie. Od wielu lat szukałem swojego powołania. Zajmowałem się wieloma rzeczami w życiu lecz nigdy żadna nie sprawiała mi tak wielkiej  przyjemności jak marketing internetowy i dzielenie się swoją wiedzą. Nauka nowego zawodu pochłonęła mnóstwo mojego wolnego czasu, którego miałem pod dostatkiem podczas swoich perypetii zdrowotnych. Zamiast narzekać na swoją sytuację postanowiłem nauczyć się technik pozwalających zarabiać w internecie. Nie było wyjścia, musiałem w jakiś sposób zarobić na życie. Przeszedłem już dosyć długą drogę przedzierając się przez gąstrz wiedzy, narzędzi i technik zarabiania w sieci. Moje kilkuletnie doświadczenie uzmysłowiło mi jak ważne jest wsparcie bardziej doświadczonej osoby. To właśnie dlatego codziennie zgłębiam swoją wiedzę i pracuję  nad tworzeniem materiałów szkoleniowych dla osób, które również pragną zmienić swoje życie.

Komentarze

komentarze

Napisz do mnie na czacie
error: Content is protected !!