JAK SKUTECZNIE SPRZEDAWAĆ?

Odkąd człowiek tylko zauważył popyt na swoje produkty, starał się znaleźć na nie rynek zbytu oraz dotrzeć z nimi do odpowiedniego klienta. Na początku był to handel wymienny a więc nie dość, że trzeba było wiedzieć kto zechce pozyskać Twój produkt to jeszcze trzeba było wziąć pod uwagę co druga strona zaoferuje Ci w zamian. Wtedy nikt nie zastanawiał się jak skutecznie sprzedawać. Większym problemem było wyprodukowanie czegokolwiek oryginalnego.

Człowiek jest jednak istotą rozumną i musiało się to zmienić. Nie będę się tutaj zajmować historią handlu. Ważne jednak, aby uświadomić sobie, że jeszcze nie tak dawno temu sprzedawca nie musiał martwić się zbytnio o marketing. Klientów po prostu było dużo więcej niż produkowanych dóbr czy oferowanych usług. Ale taka kolej rzeczy nie mogła trwać w nieskończoność, jak wszystko na tym świecie.

W dzisiejszych czasach, w momencie kiedy świat pędzi co raz szybciej dotarcie do klienta to nie lada wyzwanie. Ludzie nie mają często czasu na spokojny posiłek a nawet odpowiednią ilość snu. Liczba produktów i usług przewyższyła już dawno ilość klientów, którzy byli by w stanie to wszystko skonsumować. Ogromną częścią dzisiejszego rynku jest reklama, której nikt już dzisiaj nie chce oglądać.

Zatem jak skutecznie sprzedawać? W jaki sposób pokazać swoją ofertę? Jak zwrócić na siebie uwagę? Dlaczego jedne marki mają rzeszę klientów a inne ledwo wiążą koniec z końcem? 

Odpowiedzi na te pytania są dużo bardziej skomplikowane niż kiedykolwiek wcześniej. Są to jednak najbardziej poszukiwane odpowiedzi w  dzisiejszych czasach wśród ludzi wprowadzających swoje produkty lub usługi na rynek. Dlatego właśnie postanowiłem podzielić się z Tobą swoją wiedzą i przedstawię Ci sprawdzone sposoby na pozyskiwanie klientów. Pragnę abyś i Ty mógł odnaleźć się w gąstrzu narzędzi oraz technik sprzedażowych.

CO SPRAWIA, ŻE KLIENT CHCE KUPIĆ WŁAŚNIE OD NAS?

To nie magia! To zupełnie naturalna rzecz sprawia, że dany klient chce kupić właśnie od Ciebie a nie od kogoś innego. Często konkurencja oferuje dokładnie to samo co Ty, ale taniej, czy to znaczy, że każdy kupi właśnie od nich?. Zastanów się, co sprawia, że wolisz kupić pomidory u Pani Krysi w warzywniaku zamiast w markecie pomimo, że są droższe i nie tak piękne. Widocznie Pani Krysia jest osobą którą znasz, lubisz a przede wszystkim jej ufasz. Wiesz, że u Pani Krysi zawsze kupisz świeże pomidorki, z ekologicznej uprawy, dostaniesz także konkretną opinię i pomoc w podjęciu decyzji. Pani Krysia chętnie doradzi, które pomidory nadają się na dzisiejszy sos bolognese, na który akurat przyszła Ci ochota. Jesteś w stanie zapłacić wyższą cenę za produkt w zamian za ekspercką poradę i pewność, że nie zostaniesz oszukany? Twoi klienci również wybiorą Twoje produkty jeżeli Ci zaufają.

Cena nie jest głównym czynnikiem wpływającym na sprzedaż. Podstawowym czynnikiem generującym sprzedaż jest wyeksponowanie korzyści wynikającej z pozyskania danego produktu przez klienta. Pokaż swojemu klientowi w jaki sposób Twój produkt rozwiąże jego problemy. Istnieje na to wiele sposobów, ale o tym przeczytasz w innym moim artykule. Twoim zadaniem jako sprzedawcy jest przede wszystkim pokazać klientowi korzyści wynikające z użycia Twojego produktu lub usługi. Czasami może się wiązać to z pokazaniem tego co klient może stracić, jeżeli nie zdecyduje się skorzystać z Twojego rozwiązania.

JAK POZNAĆ PROBLEMY TWOJEGO KLIENTA?

Najlepszą metodą, aby poznać problemy klienta to po prostu go o to zapytać. Nie jest to jednak możliwe, w każdym przypadku. Warto wiedzieć, gdzie ludzie szukają rozwiązania swoich problemów. W internecie znajdziesz miejsca, w których zbierają się różne społeczności. Są to między innymi fora, grupy dyskusyjne czy grupy na Facebooku. Przyjrzyj się głównym wątkom w tamtych miejscach, jest to skarbnica wiedzy o tym na czym najbardziej zależy Twojemu odbiorcy. Zanim wyjdziesz z jakąkolwiek ofertą upewnij się jakie Twój klient ma problemy oraz pragnienia. Dobry sprzedawca to tak naprawdę doradca, ktoś kto dzieli się bezpłatnie swoją wiedzą zgromadzoną wokół produktów, które sprzedaje. Dzięki pozycji eksperta oraz zaufaniu ludzi niejednokrotnie staniesz się kimś więcej niż tylko zwykłym sprzedawcą. To od takich ludzi, każdy chce kupować. Mam nadzieję, że pomogłem Ci chociaż w niewielkim stopniu zrozumieć jak skutecznie sprzedawać.

Nie czuje się na siłach, żeby uczyć Cię sprzedaży na najwyższym poziomie. Wiem jednak co dla mnie działa, a co nie. Mogę polecić wieloletniego eksperta w tej dziedzinie. Nie wierz mi na słowo, sprawdź ogromną wartość bezpłatnego poradnika Artura Ścibisza, który możesz pobrać klikając w ten link: LINK POJAWI SIĘ JUŻ WKRÓTCE, PORADNIK W FAZIE PRZYGOTOWAŃ

PRZECZYTAJ TAKŻE MOJE POPRZEDNIE WPISY

About Jakub J. Zając

W połowie 2012 roku wszystko się zmieniło. Życie przygotowało dla mnie nowy rozdział, który na początku bardziej przypominał karę niż coś, co później okazało się drogą do odnalezienia pasji. Gdyby nie poważne problemy zdrowotne to pewnie do tej pory żył bym swoim starym życiem. Nie zauważyłbym innych możliwości zarabiania pieniędzy i dalej brałbym udział w wyścigu szczurów. Życie to dobry nauczyciel, ale trochę dużo bierze za lekcje dlatego pragnę podzielić się z Tobą swoją wiedzą bezpłatnie. Od wielu lat szukałem swojego powołania. Zajmowałem się wieloma rzeczami w życiu lecz nigdy żadna nie sprawiała mi tak wielkiej  przyjemności jak marketing internetowy i dzielenie się swoją wiedzą. Nauka nowego zawodu pochłonęła mnóstwo mojego wolnego czasu, którego miałem pod dostatkiem podczas swoich perypetii zdrowotnych. Zamiast narzekać na swoją sytuację postanowiłem nauczyć się technik pozwalających zarabiać w internecie. Nie było wyjścia, musiałem w jakiś sposób zarobić na życie. Przeszedłem już dosyć długą drogę przedzierając się przez gąstrz wiedzy, narzędzi i technik zarabiania w sieci. Moje kilkuletnie doświadczenie uzmysłowiło mi jak ważne jest wsparcie bardziej doświadczonej osoby. To właśnie dlatego codziennie zgłębiam swoją wiedzę i pracuję  nad tworzeniem materiałów szkoleniowych dla osób, które również pragną zmienić swoje życie.

Komentarze

komentarze

Napisz do mnie na czacie
error: Content is protected !!