CZYM JEST LISTA MAILINGOWA?

Lista mailingowa to nic innego jak baza e-maili Twoich klientów bądź subskrybentów. Oczywiście możesz zbierać również inne dane od swoich odbiorców. Mogę to być różnego rodzaje dane osobowe, numery telefonów, miejsce zamieszkania, data urodzenia, płeć itd. Pamiętaj o tym, że to na Tobie spoczywa odpowiedzialność za zabezpieczenie tych danych. Nie udostępniaj nikomu dostępu do swojej bazy mailingowej jeżeli nie chcesz być na bakier z prawem. Zabezpiecz zbierane dane na wypadek ataku hakerów. Najlepiej skorzystać z usług doświadczonych firm zabezpieczających takie dane. Jeśli nie wiesz gdzie takie firmy znaleźć to napisz do mnie na czacie, chętnie Ci pomogę w tym temacie. W dalszym etapie artykułu dowiesz się również w jaki sposób wykorzystać zebrane dane do rozwoju swojego biznesu.

Lista mailingowa to żyła złota pod warunkiem, że ją wykorzystujesz w odpowiedni sposób. Samo posiadanie danych swoich odbiorców nie przełoży się na wyniki finansowe. W różnych biznesach wykorzystanie bazy klientów będzie wyglądało trochę inaczej. To w jaki sposób będziesz wykorzystasz te dane powinno być określone już na samym początku Twojej działalności. Planowanie i strategia to jedne z najważniejszych rzeczy o jakie powinno się zadbać. Bez tego będziesz działać po omacku, a to nie przyniesie nic dobrego.

ILE MOGĘ ZAROBIĆ NA LIŚCIE MAILINGOWEJ?

W zależności od tego w jakim rodzaju biznesu działasz zarobki będą się diametralnie różniły. Dużo będzie zależało również od tego w jaki sposób tą bazę wykorzystasz. Można uznać, że średnio każdy adres mailowy, który pozyskasz ma wartość 1 zł miesięcznie. Oczywiście nikt Ci nie zapłaci za samo posiadanie adresu. Ogólnie rzecz biorąc, żeby zarobić na liście mailingowej powinno się posiadać jakieś płatne usługi lub produkty. Samą listę wykorzystujemy głównie do budowania relacji z subskrybentem i dzięki niej jesteśmy w stanie sprowadzić naszego subskrybenta ponownie na nasze strony.

Jak często kupujesz przez internet? A jak często decydujesz się na zakup podczas pierwszego kontaktu z ofertą? No właśnie, statystyki mówią, że zanim dojdzie do sprzedaży klient musi zobaczyć Twoją ofertę między sześć a dziewięć razy. Jeśli nie chcesz za każdym razem płacić za doprowadzenie osoby do swojej strony ofertowej to wykorzystaj właśnie tzw. follow up. Pomoże Ci w tym właśnie Twoja lista mailingowa. Raz pozyskany adres mailowy pomoże Ci doprowadzić do ponownego spotkania z danym użytkownikiem. Pamiętaj jednak o odpowiedniej segregacji swoich subskrybentów i materiałów jakich do nich kierujesz. Nie chcesz przecież wysyłać wszystkich informacji do każdego. Osoba zapisana na listę dotyczącą marketingu nie będzie raczej zainteresowana wiedzą o zdrowym odżywianiu, chociaż może się tak zdarzyć. Dużo bardziej prawdopodobne jednak jest to, że Twój odbiorca uzna to za spam i strarcisz go na zawsze.

 

LISTA MAILINGOWA – WYKORZYSTANIE

To w jaki sposób wykorzystasz swoją bazę zależy tylko i wyłącznie od Ciebie. Poniżej powiem Ci w jak sposób ja wykorzystuję swoją listę mailingową. Pokażę Ci również nagranie webinaru, który przeprowadziłem kilkanaście miesięcy temu. Dowiesz się z tego wideo o najważniejszych aspektach budowania swojej bazy subskrybentów.

Oprócz budowania relacji z potencjalnymi klientami i zwiększania wartości swojej marki lista mailingowa pozwala mi również tworzyć grupy podobnych odbiorców. Co to znaczy? Podczas tworzenia reklamy na Facebooku należy określić grupę do jakiej tę reklamę będziemy kierować. Jeżeli tego nie zrobimy to nasza reklama będzie po prostu dużo droższa. Najtrudniej jest stworzyć reklamę kiedy jeszcze nie mamy bazy ludzi zainteresowanych dokładnie sprecyzowanym tematem. Posiadając kilkadziesiąt dobrze stargetowanych adresów email możemy skorzystać z informacji jakie Facebook przechowuje o każdym z nas. Na podstawie podobnych zainteresowań stworzymy zawężoną grupę odbiorców, którzy są podobni do naszych klientów. Dzięki temu obniżymy koszta naszej reklamy oraz dotrzemy tylko do zainteresowanych odbiorców.

OBEJRZYJ NAGRANIE

Dzięki wiedzy, którzy z naszych odbiorców czym się interesują jesteśmy w stanie również zwiększyć ruch organiczny na naszym blogu. Wystarczy, że wyślemy mailing do naszych subskrybentów z informacją o nowym wpisie. Zamiast płacić każdorazowo za reklamę naszych artykułów, możemy wykorzystać to co już wcześniej zbudowaliśmy. Jeżeli prowadzisz jakiś biznes i nie posiadasz jeszcze bloga to koniecznie pomyśl nad jego założeniem. W dzisiejszych czasach klient kupuje od ekspertów w danej branży. Dzięki artykułom rozwiązującym problemy naszego docelowego klienta staniesz się właśnie takim ekspertem. Jeżeli nie wiesz w jaki sposób założyć swojego bloga chętnie Ci w tym pomogę. Zrobię to oczywiście bezpłatnie, jednak musisz się liczyć z pewnymi kosztami. Będzie trzeba ponieść koszta serwera, wykupienia domeny i kilku innych narzędzi marketingowych bez których nie warto w ogóle zaczynać.

Mam wielu znajomych, którzy budują swoje listy mailingowe oparte o podobne grupy docelowe do moich. Oczywiście nasze listy różnią się od siebie i znajdują się na nich różni ludzie. Możemy jednak pomóc sobie nawzajem przez krosowania swoich list. Nie udostępniamy sobie naszych baz mailingowych, ponieważ jak pisałem wcześniej może się to dla nas źle skończyć. Możemy jednak raz na jakiś czas wysłać mailing kierujący naszych subskrybentów na strony naszych branżowych kolegów. Oczywiście druga strona zrobi dla nas to samo, dzięki czemu powiększymy nawzajem swoje bazy mailingowe o nowe adresy w sposób zupełnie darmowy i to zgodnie z prawem.

About Jakub J. Zając

W połowie 2012 roku wszystko się zmieniło. Życie przygotowało dla mnie nowy rozdział, który na początku bardziej przypominał karę niż coś, co później okazało się drogą do odnalezienia pasji. Gdyby nie poważne problemy zdrowotne to pewnie do tej pory żył bym swoim starym życiem. Nie zauważyłbym innych możliwości zarabiania pieniędzy i dalej brałbym udział w wyścigu szczurów. Życie to dobry nauczyciel, ale trochę dużo bierze za lekcje dlatego pragnę podzielić się z Tobą swoją wiedzą bezpłatnie. Od wielu lat szukałem swojego powołania. Zajmowałem się wieloma rzeczami w życiu lecz nigdy żadna nie sprawiała mi tak wielkiej  przyjemności jak marketing internetowy i dzielenie się swoją wiedzą. Nauka nowego zawodu pochłonęła mnóstwo mojego wolnego czasu, którego miałem pod dostatkiem podczas swoich perypetii zdrowotnych. Zamiast narzekać na swoją sytuację postanowiłem nauczyć się technik pozwalających zarabiać w internecie. Nie było wyjścia, musiałem w jakiś sposób zarobić na życie. Przeszedłem już dosyć długą drogę przedzierając się przez gąstrz wiedzy, narzędzi i technik zarabiania w sieci. Moje kilkuletnie doświadczenie uzmysłowiło mi jak ważne jest wsparcie bardziej doświadczonej osoby. To właśnie dlatego codziennie zgłębiam swoją wiedzę i pracuję  nad tworzeniem materiałów szkoleniowych dla osób, które również pragną zmienić swoje życie.

Komentarze

komentarze

Napisz do mnie na czacie
error: Content is protected !!