TWOJA STRONA NA FACEBOOKU

Coraz więcej użytkowników Facebooka widzi potrzebę prowadzenia swojej strony na Facebooku – tzw. fanpage. Wiele osób jednak nie zdaje sobie sprawy jak wielki wpływ na późniejsze prowadzenie ma wybór typu fanpage. Rodzaj strony powinien być bardzo starannie dobrany do rodzaju Twojej działalności. W dzisiejszym artykule postaram Ci się pomóc w wyborze i opiszę szerzej rodzaje fanpage. Zyskasz dzięki temu bardzo wiele. Przede wszystkim Twoja strona będzie bardziej przejrzysta, a co za tym idzie przyjazna dla użytkownika. Każdy rodzaj fanpage różni się od siebie możliwościami, funkcjami czy też formatami reklamowymi. Warto o tym wiedzieć na etapie planowania.

RODZAJE FANPAGE

Podczas tworzenia strony na Facebooku będzie trzeba wybrać jedną opcję z pośród sześciu dostępnych. W tym miejscu warto zatrzymać się na dłuższą chwilę aby dokonać dobrego wyboru. Co prawda rodzaj fanpage można później zmienić ale po co marnować swój cenny czas? Wyróżniamy następujące rodzaje fanpage:

  • Lokalna firma lub miejsce,
  • Firma, organizacja lub instytucja,
  • Marka lub produkt,
  • Artysta, zespół lub osoba publiczna,
  • Rozrywka,
  • Strona dobroczynnej organizacji non-profit lub społeczności.

Każdy typ strony dodatkowo posiada kilkadziesiąt kategorii, które doprecyzują nasz wybór.  Poszczególne kategorie będą miały również wpływ na widoczność naszego fanpage przez potencjalnie zainteresowanych. Wszystkie rodzaje stron na Facebooku mają opcję dodania opisu działalności czy też oficjalnej strony www. Niektóre z nich jednak mają więcej dodatkowych rubryk od pozostałych. Przyjrzyjmy się więc im dokładniej.

 

LOKALNA FIRMA LUB MIEJSCE

Tej opcji użyjesz jeżeli usługi jakie świadczysz są ograniczone terytorialnie. Jeżeli prowadzisz lokalny biznes to zapewne wybierzesz ten rodzaj fanpage. Siłownia, biblioteka, fryzjerka, mechanik samochodowy czy restauracja nie będzie przecież się starała dotrzeć do klienta mieszkającego w innym województwie. Klient raczej będzie szukał usług jak najbliżej swojego miejsca pobytu. Ta kategoria ma dostęp do dodatkowych opcji. Są to między innymi możliwość ustawienia godzin otwarcia, numeru telefonu czy adresu. Dostępna też będzie możliwość ustawienia mapy z lokalizacją firmy a także ustawienia podkategorii (np. fanpage restauracji będzie mógł posłużyć się podkategorią np. kuchnia chińska)

FIRMA, ORGANIZACJA LUB INSTYTUCJA

Ten rodzaj fanpage jest bardzo podobny do poprzedniego ale ma charakter bardziej globalny niż wyżej przedstawiony. Wybierzesz ten rodzaj strony jeżeli Twój biznes ma szeroki zasięg działania. Na ten wybór postawią takie biznesy jak agencja konsultingowa, przedsiębiorstwo energetyczne, partia polityczna, firma z branży medycznej czy firma internetowa. Na ten wybór mogą również postawić organizacje lub instytucje. Ta kategoria podobnie jak poprzednia ma dostęp do dodatkowych opcji tj.: ustawienia godzin otwarcia, numeru telefonu czy adresu, ustawienia mapy z lokalizacją firmy a także ustawienia podkategorii.

MARKA LUB PRODUKT

Ten rodzaj strony będą wybierali producenci czy właściciele sklepów internetowych. Decydując się na tą kategorię będziesz mógł promować: meble, biżuterię, ubrania, gry komputerowe czy np. artykuły gospodarstwa domowego. Ta kategoria będzie pasowała do promowania wybranych produktów czy marek. Jeżeli chcesz promować usługi lub fizyczny sklep wybierz lepiej kategorie firma, organizacja lub instytucja. Tutaj już nie będziesz mieć opcji dodania mapy i będziesz mieć bardziej okrojone informacje o stronie. Nie będzie też opcji dodania Twojego adresu.

ARTYSTA, ZESPÓŁ LUB OSOBA PUBLICZNA

Jeżeli jesteś celebrytą, politykiem, aktorem lub chcesz skupić się na promowaniu zespołu muzycznego lub konkretnej osoby to wybierz tą kategorię. Postać jaką będziesz promować za pomocą tego rodzaju strony może również być postacią fikcyjną. Na tej stronie będziesz mieć możliwość przedstawienia swojej biografii czy doświadczenia. Będziesz mógł również uwzględnić w opisie dodatkowe rubryki takie jak: kontakt dla prasy, rodzaj muzyki czy Twoją bieżącą lokalizację.

ROZRYWKA

Jeśli Twój biznes skupia się na branży rozrywkowej to ta opcja będzie najrozsądniejszym wyborem. W tej kategorii również możesz promować postać fikcyjną lub filmową. Bardzo często z tego rodzaju fanpage korzysta się podczas promowania stron lub programów rozrywkowych, filmów bądź seriali a także koncertów. Jako dodatkowe opcje warto wymienić tutaj miejsce na szczegółowe informacje dotyczące np. obsady w danym filmie, reżysera itp. Będziesz mógł również sprecyzować czym dany fanpage się zajmuje (np. fanpage  Kwejk.pl – najśmieszniejszy portal rozrywkowy w Polsce)

STRONA DOBROCZYNNEJ ORGANIZACJI NON-PROFIT LUB SPOŁECZNOŚCI

Wybór tej kategorii wydaje się być dosyć oczywisty. Warto jednak wiedzieć, że w tym przypadku nie będziesz mieć możliwości doprecyzowania podkategorii. Tutaj będzie tylko opcja podania nazwy organizacji lub społeczności. Z tego typu strony na Facebooku skorzystają takie organizacje jak np.: WOŚP. Dodatkowe opcje z jakich będziesz mogł skorzystać przy tym wyborze to m.in. możliwość dodania danych kontaktowych czy możliwość ustawienia mapy z lokalizacją.

TERAZ MOŻESZ PODJĄĆ ŚWIADOMY WYBÓR

Mam nadzieję, że chociaż troszkę rozjaśniłem Ci sytuację i pokazałem Ci dlaczego powinno się zwrócić uwagę na rodzaje fanpage. Jeżeli założyłeś już fanpage a po tym artykule okazało się, że jego rodzaj nie był najtrafniejszy to czym prędzej napraw swój błąd. Na szczęście istnieje taka możliwość. Może to znacznie zwiększyć ruchu na twojej stronie. W kolejnym wpisie pokażę Ci jak założyć fanpage, już teraz możesz obejrzeć wideo na ten temat klikając tutaj.

PRZECZYTAJ MOJE POPRZEDNIE WPISY

About Jakub J. Zając

W połowie 2012 roku wszystko się zmieniło. Życie przygotowało dla mnie nowy rozdział, który na początku bardziej przypominał karę niż coś, co później okazało się drogą do odnalezienia pasji. Gdyby nie poważne problemy zdrowotne to pewnie do tej pory żył bym swoim starym życiem. Nie zauważyłbym innych możliwości zarabiania pieniędzy i dalej brałbym udział w wyścigu szczurów. Życie to dobry nauczyciel, ale trochę dużo bierze za lekcje dlatego pragnę podzielić się z Tobą swoją wiedzą bezpłatnie. Od wielu lat szukałem swojego powołania. Zajmowałem się wieloma rzeczami w życiu lecz nigdy żadna nie sprawiała mi tak wielkiej  przyjemności jak marketing internetowy i dzielenie się swoją wiedzą. Nauka nowego zawodu pochłonęła mnóstwo mojego wolnego czasu, którego miałem pod dostatkiem podczas swoich perypetii zdrowotnych. Zamiast narzekać na swoją sytuację postanowiłem nauczyć się technik pozwalających zarabiać w internecie. Nie było wyjścia, musiałem w jakiś sposób zarobić na życie. Przeszedłem już dosyć długą drogę przedzierając się przez gąstrz wiedzy, narzędzi i technik zarabiania w sieci. Moje kilkuletnie doświadczenie uzmysłowiło mi jak ważne jest wsparcie bardziej doświadczonej osoby. To właśnie dlatego codziennie zgłębiam swoją wiedzę i pracuję  nad tworzeniem materiałów szkoleniowych dla osób, które również pragną zmienić swoje życie.

Komentarze

komentarze

Napisz do mnie na czacie
error: Content is protected !!