DOBRZE ZNAĆ SWOICH CZYTELNIKÓW

Obserwując ruch na blogu masz szanse lepiej poznać swoich czytelników. Patrząc na statystyki określisz bardzo wiele potrzebnych informacji, ale o tym napisze więcej w dalszej części artykułu. Im lepiej znasz swoich czytelników, a przede wszystkim ich reakcje na Twoje treści, jesteś w stanie lepiej określić co najbardziej ich interesuje. Jeżeli widzisz na wykresach mniejsze zaangażowanie to powinieneś się zastanowić nad tym co możesz zrobić lepiej. Nie uda Ci się zadowolić 100% swoich czytelników ale musisz dążyć do jak najlepszego wyniku.

Ruch na blogu jest zależny od bardzo wielu czynników i elementów. Nie jest to tylko dobra promocja, czyli szersze docieranie do grupy docelowej. Bardzo ważnym aspektem jest to jak wartościową wiedzę dajesz swoim subskrybentom. Nie możesz pisać tyko po to żeby na blogu cokolwiek się znalazło. Wszystkie Twoje wpisy powinny być starannie przemyślane i ubrane w odpowiednie treści. Nieodzownym elementem planowania treści jest dokładne poznanie swojej grupy odbiorców. Po prostu musisz wiedzieć do kogo piszesz i czego Twój czytelnik potrzebuje.

Jeżeli nie wiesz jak się zabrać za poznanie swojej
grupy docelowej to rozpocznij od zadania sobie kilku pytań.
Pomoże Ci w tym gotowy zestaw pytań, który możesz pobrać poniżej

CZEGO SIĘ DOWIESZ ZE STATYSTYK GOOGLE ANALYTICS?

Dzięki statystykom Google Analytics dowiesz się bardzo dużo o zachowaniu Twoich czytelników. Będzie to między innymi:

  • llu użytkowników obecnie przegląda Twoją stronę.
  • W jaki sposób na nią trafili.
  • W jakiej lokalizacji obecnie przebywają.
  • Czy przeglądają wersję strony dla urządzeń przenośnych, czy dla komputerów.
  • Jakie strony obecnie przeglądają.
  • W jakich Państwach przebywają osoby, które trafiały na Twoją stronę.
  • Jaka część użytkowników, to użytkownicy nowi, a jaka to użytkownicy powracający.
  • Na jakie strony najczęściej trafiają użytkownicy wchodzący z wyników wyszukiwania.

Kolejne bardzo istotne informacje, jakie znajdziesz w Google Analytics to te, które pozwolą dowiedzieć się jak użytkownicy trafili na Twoją stronę. Wyróżnia się podstawowe kanały, jakie są źródłem ruchu na stronie:

  • Direct – wejścia bezpośrednie na stronę, do takich wejść zaliczać się będą przypadki, kiedy użytkownicy wpisali adres strony do przeglądarki lub mają naszą stronę w zakładkach.
  • Organic Search – wejścia z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Do tej kategorii zaliczają się wszystkie przejścia na naszą stronę ze stron wyników wyszukiwania różnych wyszukiwarek internetowych.
  • Referral – przejścia na naszą stronę z innych stron. Wszystkie przypadki, gdy użytkownik kliknął w link do Twojej strony umieszczony na innej stronie.
  • Social – wejścia na stronę z platform Social Media: Facebook, Google+, Twitter, itp..
  • Paid Search – wejścia na stronę, których źródłem było kliknięcie w reklamę Google AdWords lub innych płatnych reklam.

W JAKI SPOSÓB MIERZYĆ RUCH NA BLOGU?

Zastanawiasz się na pewno w jaki sposób można mierzyć ruch na blogu. Jest to dosyć proste, ale wymaga znajomości pewnych narzędzi. Jak już pewnie się domyślasz w dzisiejszym poradniku pokażę Ci w jaki sposób wykorzystać wtyczkę Google Analytics, aby mierzyć ruch na blogu. Pierwszą rzeczą jaką omówię to zainstalowanie odpowiedniej wtyczki do WordPress’a. Możesz zrobić to wraz ze mną oglądając poniższe wideo.

Kolejną rzeczą jaką Ci pokażę jest założenie konta w Google Analytics.
W jaki sposób to zrobić? Obejrzyj kolejne wideo.

 

About Jakub J. Zając

W połowie 2012 roku wszystko się zmieniło. Życie przygotowało dla mnie nowy rozdział, który na początku bardziej przypominał karę niż coś, co później okazało się drogą do odnalezienia pasji. Gdyby nie poważne problemy zdrowotne to pewnie do tej pory żył bym swoim starym życiem. Nie zauważyłbym innych możliwości zarabiania pieniędzy i dalej brałbym udział w wyścigu szczurów. Życie to dobry nauczyciel, ale trochę dużo bierze za lekcje dlatego pragnę podzielić się z Tobą swoją wiedzą bezpłatnie. Od wielu lat szukałem swojego powołania. Zajmowałem się wieloma rzeczami w życiu lecz nigdy żadna nie sprawiała mi tak wielkiej  przyjemności jak marketing internetowy i dzielenie się swoją wiedzą. Nauka nowego zawodu pochłonęła mnóstwo mojego wolnego czasu, którego miałem pod dostatkiem podczas swoich perypetii zdrowotnych. Zamiast narzekać na swoją sytuację postanowiłem nauczyć się technik pozwalających zarabiać w internecie. Nie było wyjścia, musiałem w jakiś sposób zarobić na życie. Przeszedłem już dosyć długą drogę przedzierając się przez gąstrz wiedzy, narzędzi i technik zarabiania w sieci. Moje kilkuletnie doświadczenie uzmysłowiło mi jak ważne jest wsparcie bardziej doświadczonej osoby. To właśnie dlatego codziennie zgłębiam swoją wiedzę i pracuję  nad tworzeniem materiałów szkoleniowych dla osób, które również pragną zmienić swoje życie.

Komentarze

komentarze

Napisz do mnie na czacie
error: Content is protected !!